Pozycjonowanie, SEO, SEM

Dlaczego mówimy tylko o Google?

Na polskim rynku Google posiada monopol, tzn. że jeśli Twojej firmy nie ma w Google to jesteś niewidoczny. Jest to aktualnie jedyna wyszukiwarka obecna na polskim rynku, posiadająca 99% tegoż rynku!

Dlaczego po prostu nie skorzystać z reklam w Google AdWords?

95% dochodów firmy Google pochodzi z reklam umieszczanych w Google Adwords, które firmy, takie jak Twoja, kupują codziennie. Aktualny dochód Google to 14 bilionów dolarów.

Za to, jak strony są pozycjonowane w wynikach wyszukiwania w Google odpowiada algorytm. Co jakiś czas Google wprowadza aktualizacje swoich algorytmów, zaostrzające kryteria jakości w stosunku do stron jak i linków prowadzących do tych stron. Kiedyś aktualizacje algorytmu Google były wykonywane raz do roku, obecnie częstotliwość aktualizacji od maja 2013 roku znacznie wzrosła, w efekcie dając 4 aktualizacje w ciągu 4 miesięcy!

Dlaczego Google wprowadza tak radykalne i częste zmiany?

Ponieważ istnieje tutaj bardzo prosta zależność:

aktualizacja = wzrost stawek w Google AdWords = zwiększenie się dochodów firmy.

Obecnie stawki w Google AdWords wzrosły nawet kilkunastokrotnie w zależności od słów kluczowych. Nigdy wcześniej, reklamy w Google AdWords nie były tak drogie! Wzrosty cen za kliknięcie podyktowane są tylko i wyłącznie obecnymi aktualizacjami. Dlaczego? Duże, wręcz ogromne spadki pozycji i „przetasowania” w wynikach wyszukiwania, konieczność oczekiwania przez dłuższy czas na powrót do dawnych pozycji, wymuszają korzystanie z reklam w Google AdWords, szczególnie dla firm, których widoczność w Google decyduje o rentowności.

Zatem jeśli, ceny za kliknięcie dla wybranych przez Ciebie fraz w Google AdWords, Cię nie przerażają korzystaj z Google Adwords, jeśli jednak są za wysokie skorzystaj z oferty pozycjonowania, a raczej pracy nad SEO (Search Engine Optymization) i SEM (Search Engine Marketing) dla Twojej witryny lub spróbuj sam zadbać o Twoją stronę www!

 Dlaczego bardziej SEO i SEM niż pozycjonowanie?

Prognozy są takie, że w 2014 roku należy nastawić się na więcej SEO i SEM niż na pozycjonowanie. Google nadal ma modyfikować swoje algorytmy, nadal będzie czyścić swój indekss ze śmieci i niewartościowych stron. Czyli nadal strony będą zaliczały spadki i będziemy obserwować ogromne „przetasowania” w wynika wyszukiwania Google. Pozycjonowanie z rozliczaniem za efekty powoli zacznie odchodzić do lamusa ustępując miejsca stałej pracy nad jakością strony, jej unikalną zawartością, reputacją w Internecie. Tylko stała praca nad SEO i SEM spowoduje, że Twoja strona oprze się zmianom algorytmów Google, czyli nie będzie spadać z pozycji po każdej modyfikacji algorytmu Google. Strony pozycjonowane w dotychczasowy sposób z rozliczaniem za efekty, nie będą w stanie się utrzymać na pozycjach, a firmy oferujące zwykłe pozycjonowanie, chcąc nie chcąc, będą musiały dołożyć do swojej oferty SEO i SEM ze stałą miesięczną kwotą do zapłaty z góry, lub ze stałą z góry płatną podstawą + premią za efekty.